FISCHER ELEMENTY TECHNICZNE WYSTEPUJĄCE W SPRZĘCIE BIEGOWYM

           oznaczenia mogą występować na  lub butach  w formie słownej lub graficznej

 

 

AIR  CORE-  "plaster  miodu"- rdzeń nart wykonany z kartonu  nasączonego  tworzywem  sztucznym; dzięki temu wyczynowe narty biegowe Fischera ważą tylko 980 gram

 

AIR   CHANNEL- korytarze   powietrzne   drążone   w  drewnianym rdzeniu; występują w  nartach młodzieżowych i turystycznych;obniża to wagę nart o ok. 150g /parę   bez szkody dla ich wytrzymałości

 

HOLE SKI TIP –otwór w przedniej części nart wyczynowych do klasyka zmieniający  wagę przedniej części nart i przez to punkt montażowy wiązań. Otwór zmniejszył także tzw. myszkowanie nart w trakcie odbicia łyżwą.

 

PREWAXED SWIX – narty Fischera mają położony na ślizgu smar  marki Swix przez co są gotowe do użytku.

 

CAP  TEC- odlew monolityczny w konstrukcji wierzchniej części nart; pokrywa nietrwałą lakierowaną warstwę zewnętrzną w biegówkach i zjazdówkach, chroniąc opisy i grafikę.

 

POWER  EDGE- specjalny wkład z twardego tworzywa; zapobiega półkolistym   odkształceniom   powierzchni  ślizgu (tzw. łódkowaniu ślizgu)  oraz  zapewnia trwałość krawędzi nart biegowych.

 

SPEED CONCEPT- zespół innowacji technicznych (skatecut, ultra tunning, air core), pozwalający łącznie uzyskać zwiększenie prędkości nart wyczynowych.

 

ENERGY BOOSTE- unikalny kształt krawędzi z twardego tworzywa; wzmacnia odbicie w technice łyżwowej.

 

DTG Word coup- cold, plus-   fabrycznie  zakładana struktura  ślizgu; inna  na wilgotne  i na zimne śniegi; w połączeniu ze specyficznym   składem   chemicznym  ślizgu, umożliwia optymalne wykorzystanie właściwości nart w danych warunkach pogodowych; narty z oznaczeniem:

cold-  5-7%  grafitu - zastosowanie  w  temp.  poniżej (-5 st.C) oraz na śniegu sztucznym od (-3st),

plus- 13-15%  grafitu- zastosowanie  w  warunkach cieplejszych niż (-5 st.C)

 

ULTRA  FINISH- fabrycznie doprowadza się powierzchnię ślizgu do idealnej  gładkości,  poprzez zdjęcie  warstwy  włoskowatej  powstałej w obróbce technicznej ślizgów nart

 

COMPUTER  FLEX  CONTROL (CFC)- komputerowa technika sterowania jakością, zapewnia  jej 100% kontrolę, idealny dobór nart pod względem  sztywności (do  grup:  sztywne, średnie, miękkie)  oraz jednakowy dobór nart w parze

 

SPLIT  BASE- dwuskładnikowy ślizg w nartach wyczynowych; pozwala dopasować  odpowiedni  rodzaj  tworzywa  do siły nacisku (twarde tworzywo  transparentne – z przodu, przy okazji pozwala wyeksponować nazwę marki, miękie tworzywo grafitowe w części środkowej i tylnej)

 

SINGLE LUB DOUBLE CROWN- ślizg w formie rybiej łuski pod częścią środkową narty, ułatwia   podbieg   oraz  umożliwia  uniknięcie błędów  w smarowaniu narty w zmiennych warunkach pogodowych.

 

PREMIUM CROWN- W przedniej części nart łuska jest głęboka pojedyncza , a pod butem zmienia się w łuskę podwójną.

 

NORDIC CRUISING- nowa grupa nart rekreacyjnych-śladowych o unikalnym kształcie, przeznaczona dla osób preferujących „zdrowy tryb życia” oraz wędrówki górskim lub leśnym szlakiem w urozmaiconym terenie

 

SOFT TRACK- konstrukcja nart skating i classic ułatwiająca użytkowanie w miękkim  lub mokrym śniegu

 

SHORT CUT – mocniejsze i sztywniejsze wygięcie nart biegowych do klasyka w części  środkowej; ułatwia wyznaczenie strefy smarowania i wyraźniej oddziela ją od strefy poślizgu; jednocześnie narta została skrócona na długości, co ułatwia użytkownikowi manewrowanie sprzętem

 

  •  CARBONLITE – innowacyjna konstrukcja nart wyczynowych Fischera wyrażająca się w połączeniu technologii Air core i Air Carbon, doprowadziła do obniżenia wagi nart do 980 gr na parę. 

 

  •  Carbon TIP- carbonowa wkładka na szpicu nart obniżająca wagę nart.  

 

  • NNN - NEW NORDIC NORM

Wiązanie to kluczowe ogniwo pomiędzy nartą XC i butem. Przenosi moc od stopy, poprzez but na nartę. Każdy narciarz XC potrzebuje narty na której może polegać, która będzie niezawodna, łatwa w obsłudze, stabilna i łatwo poddawała się kontroli. Począwszy od sezonu 2007/08 Fischer korzysta z rozwiązań New Nordic Norm (NNN) opracowanego przez Rottefella. Firma Rottefella, wynalazca NNN, jest znana od 75 lat z produkcji najlepszych i najwydajniejszych systemów wiązań. Innowacje ,takie właśnie jak Nordic Integrated System (NIS) doprowadziły do umocnienia systemu NNN na pozycji lidera na rynku wiązań.

 

 

  • MAXIMUM CONTROL

Specjalne ukształtowanie podeszwy buta zwiększa stabilizację i kontrole narty. Wpływa to na lepsze przekazywanie sił i kontrolę nad nartą szczególnie przy bocznych wychyleniach.

 

 

  • MAXIMUM STABILITY

Szersza płyta zwiększa powierzchnię styku między butem, a wiązaniem. Daje to podeszwie buta dodatkowe wsparcie, które odczuwalne jest przez wszystkich narciarzy w postaci lepszej stabilności

 

  • CENTRIX2 – nowa koncepcja budowy butów Fischera oparta na ich ścisłym dopasowaniu do budowy anatomicznej stóp